Summa sidvisningar

tisdag 19 juni 2012

I say Spatziba, you say fuck off...

En serviceupplevelse i världsklass. Det är min arbetsgivare, Telias motto. Jag är medveten om att vi som företag inte alltid lever upp till det, men å andra sidan vet jag helt säkert att det vi upplever nu är rakt igenom en serviceskräckupplevelse i världsklass. Vi visste ju om detta innan resan så klart, men man blir ändå lite häpen på något sätt. Det ligger inte direkt i generna för de som genomlevt planekonomi ett par decenium för mycket, att ge det där lilla extra direkt, nej. Det är så dåligt och oförskämt ibland att det blir komiskt. Det himlas med ögonen, det utbyts ej så subtila blickar med kollegor, fnittras (åt mig eller någon annan kund som har mage att ställa så otroligt korkade frågor som tex "-Water?") det pratas om mig direkt framför mig och påsar slits ur händerna. Idag suckade en stackars kvinna bakom disken på en mack så högt åt mitt inköp av en glass (med jämna pengar) att man skulle kunna tro att jag bett henne städa ur hela mitt källarförråd OCH rengöra fläkten över spisen hemma. Hur vänlig man än försöker att vara så blir man i allra bästa fall, en riktigt bra dag, bara helt ignorerad (alltså på en direkt fråga tex) och en lite sämre dag får man en fräsning och en grimas.
Men nu har vi bytt strategi från trevlig underdånighet till att himla tillbaka och när de skakar på huvudet åt oss ålahuvuden mittemot så gör vi likadant. Det blir ett slags missnöjesping-pong som man kanske kan lära sig att uppskatta, vad vet jag. Vi gör vårt bästa. 

Sara med fantastiskt softa Louise och Evy! Vet inte var vi är
exakt, men hur som helst så får de garanterat dålig service. 

3 kommentarer:

  1. Ojoj! Det där fpr mig att tänka på när jag flög med Aerosvit till Thailand via Kiev. Jävlar vad vi blev särbehandlade på planet från Kiev till Thailand. Om vi försökte prata med flygvärdinnorna ignorerade de oss totalt, vi fick mat sist av alla. När det var vår tur att bli serverade gick dom förbi oss, när vi behövde ställa någon fråga blängde de på oss. Till slut gav vi upp och satt tysta. Heeelt galet! Undrar fortfarande varför. Haha!

    SvaraRadera
  2. men jättekul strategi att bete sig likadant tillbaka! Att man aldrig tänkt på det! Ungefär som när försäljare av badtofflor i spanien/grekland/italien/egypten alltid ska envisas med frågan : "whäär dou jou cåmm fråmm?" o de alltid blir lika förvånade när man ställer samma fråga tillbaka. Ganska underhållande.

    SvaraRadera