Summa sidvisningar

lördag 16 juni 2012

Uppgörelselokal med nära till WC

Kanske något åt det här hållet?
Första campingen vi åkte till utanför Riga var helt ok och verkade ren och fin och ingen hade dött i poolen dagen innan (som var fallet i Rwanda vid första campingen).  Där fanns också toaletter med både spolfunktion och - håll i hatten - toapapper! Det enda som fick oss att reagera lite var att man för att komma till denna hygienoas var tvungen att först snedda genom en slags bakgård som påminde om ett industriområde i mindre skala (min Rått-varningsradar signalerar illrött S.O.S-alert). När man sedan gick in i byggnaden kom man in i en korridor som ledde förbi en stor öppning in till en gigantiskt ganska tom lagerlokal. Nersläckt. I tyst samförstånd fick både jag och Sara kanslan av slutscen i "Män som hatar kvinnor"-filmen eller något sådant. Det osade skumraskaffärer lång väg. Har har kriminella aktiviteter utförts, no doubt about it. Obehagligt. När jag tittade lite längre bort i lokalen tyckte jag mig faktiskt också se konturerna av någon gängmedlem (alltså, kriminellt gäng, inte i vårt nyskapade sociala gäng) som hängde och dinglade i en gammal köttkrok i taket (för det har säkert varit slakteri där tidigare också, det har det alltid i filmer) men jag sa inget till Sara för jag ville inte skrämma henne mer.

Tja...lite så har vi det.

1 kommentar:

  1. Åh så pitoreskt! Östeuropa när det är som bäst! Sara B

    SvaraRadera