Summa sidvisningar

söndag 24 juni 2012

Svar på tal

Anekdot på temat Service Easterneuropean-style;
På en restaurang i Lviv var vi ett stort gäng som beställd mat och när det himlats och suckats tillräckligt länge och vi väntat en bra stund dök så maten upp. Jag hade beställt någon form av spett med två röror till, en majonäsgegga och en Tzatziki. När servitrisen slängde ner min tallrik med en smäll i bordet ser jag att jag bara fått majo-röran och frågar därför: "-Excuse, me (jo, vi framhärdar), but where is the Tzatziki that I ordered?".  Hon tittar på mig som om jag vore en varböld och pekar irriterat men samtidigt lojt mot Saras tallrik mittemot och säger "-Dont you se? Its there".
Hepp.

Den som väntar på något gott på någon annans tallrik,
väntar inte förgäves! 

3 kommentarer:

  1. Extremt rolig bild på dig förövrigt.

    SvaraRadera
  2. Antar att Sara var klok nog att behålla den för sig själv. Nästa gång kan röran kanske dyka upp på bordet bredvid hos en mustig Alban? Sara B

    SvaraRadera