Summa sidvisningar

tisdag 19 juni 2012

Den lilla praktikanten

Jag fick en fråga om vår yngsta medresenär, 1-åriga Wilma och varför hon är med. Det är en relevant fråga och jag ställde mig densamma innan resan när jag fick reda på det. Saken är den att det är hennes båda föräldrar, Erik och Linda, som är chaufför respektive matansvarig på resan och för att de skulle kunna köra så fick hon följa med. Om jag var skeptisk innan så har jag helt ändrat mig efter att ha åkt buss med den här underbara lilla ungen i fyra dagar. Lyssna på det här alla småbarnsföräldrar och gråt:
Wilma somnar när hon ska på kvällarna och vaknar pigg och utsövt. När hon ska sova middag på dagen lägger Linda henne bara ner på någon av madrasserna (de sängar som man inte bäddar upp på dagen kan man ligga på även under färd) och där somnar hon sedan bland 30 människor, musik, högljudda diskussioner och en massa omstuvande av bagage. När hon är vaken sitter hon med sin mamma och diggar till musiken eller leker med sina saker. När det är matdags äter hon det hon blir matad med och verkar gilla det. Dessutom är hon alltid glad och jag har hört henne skrika kanske en gång och då bara i ett par minuter.
Jag vet. Det är taskigt att skriva detta för alla mammor out there som kämpar med läggtider och matritualer. Men det är dagens sanning. Hon är en ängel helt enkelt.
Och så var det med det.
Fantastiska Wilma, innan det blev asvarmt -
och hon by the way, fortfarande bara var glad
hela tiden. En mönsterbebis i alla bemärkelser! 

6 kommentarer:

  1. Låter som en fasligt trygg unge måste jag säga. Eller så är hon utmattad av alla intryck... :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Wilma finns inte på riktigt. Hon är lite som en vandringssägen. Alla har hört om sådana ungar men få har träffat på dem

    SvaraRadera
  3. Hej, Så har alla mina fyra barn varit ! Ja, du förstår.....Kommit till Kiev ännu ? Kom hem därifrån för några dagar sedan, fräscht, fint och mkt kultur ! När jag kom hem o pratade med kompisar som varit där tidigare så undrade han om jag varit inne i någon av alla vapenbutikerna som finna ... man kan köpa alla typer av vapen över disk typ kalaschnikovs !! Såg inga vapenbutiker.. konfiskerade under EM ?
    Det räcker med en sån där liten pistol som James Bond har... Beretta !!! Alltså om du ändå sja köpa nåt själv ? Men ni kanske är där när EM fortfarande pågår ? Må väl
    /L

    SvaraRadera
  4. Kan man klona den där ungen månne?

    Hörde på radion om ett projekt som pågår i Ryssland. Nämligen att förbättra servicen och börja le mot kunden. Det gällde dock bara mot utlänningar inte mot ryssarna. De hade tillsatt ngn minister för projektet som jobbade hårt med att skapa en serviceanda där ett leende ingick. Programmet hette " varför ler inte ryssarna"? Så om ni mot all förmodan lyckas få ansträngda falska leenden så vet ni varför :)

    Din Buskamamuska
    Annika

    SvaraRadera
  5. De drogar henne när du inte ser det.
    Det är därför hon är så lugn och glad.
    Barn till chaufförer och matansvariga gör så.
    Det har jag hört.
    /Eric

    SvaraRadera
  6. Är man född till Rosa Buss barn så är man!

    SvaraRadera