Summa sidvisningar

lördag 16 juni 2012

Dagens aktiviteter

Saker jag/vi gjort idag och lärt oss idag:
1) Lärt mig namnet på alla medresenarer. Bara jag. Inte Sara. Hon kan typ knappt sitt eget mellannamn och det bara om hon får tjuvkika i passet. När hon viskande frågar mig nu ljuger jag lite och hittar på nya namn som hon sedan får ropa åt vara nya "vänner" (på samma tema som tidigare lögner). De tittar konstigt på henne när hon kallar Anna för Mirabella och Tobbe för Snorre Sturlasson och jag får underhållning. Det går så länge det går tänker jag.
2) Letat toaletter. Många, många gånger idag. Detta pga mycket inmundigande av vatten, Resorb, kaffe och lite öl.
3) Besökt en gigantisk saluhall och tittat på okonventionell hantering av köttslamsor, stora högar med vitkål (dock ingen karp-i-kål) och några väldigt fina handgjorda näverkorgar med jordgubbar.
4) Fått skarpa tillrättavisningar för fräckheten att vi fotade inne i saluhallen!!! Jösses Amalia. Hur skulle det se ut om alla människor i världen gick runt och fotograferade där hela dagarna !??
5) Blivit lite chockade över den gammal babuschkan som resolut spatserade in på en av de offentliga toaletterna och uppenbarligen mittuppfattade definitionen "offentlig" och drog upp kjolen en meter från oss och kissade inför...tja...offentligheten. I huckle, mamelucker och rutigt förkläde.
6) Ätit pulversoppa (en skopa per man föreslogs först. Det kändes väldigt Gulag, och när jag påpekade det fick jag två skopor. Det gäller att hålla sig framme)
7) Försökt lista ut vilka som kommer snarka i natt och skapa protestfalanger mot dem redan nu, i förebyggande syfte.
8) Framstått som ett ufo när jag slogs ganska kraftfullt för att få vara nr 10 i bussen (alla får siffror för att  man ska kunna räknas in efter stopp). Anledningen var inte, som de flesta verkade tro, att det var mitt turnummer eller så, utan för att jag hade nr 10 på förra resan och alla mina prylar redan är uppmärkta med den siffran (sovsäck, tallrikar etc). Jag tänker att det skulle minska risken för öppen (dock ej väpnad) konflikt.
9) Funderat på exakt hur trångt det kommer att bli på taket i natt. 20 pers minst måste sova där för att vi ska på plats. Det innebär skavfötters för samtliga. Minst. Trippelfötters nästan. Fräscht.
10) Upptäckt att ganska många i gruppen är riktigt trevliga och tänkt att chansen för oss att få ihop ett eget gatugäng är ganska stor.
Typ så här. Fast minus hispanic-fokuset och med något färre
tatueringar.

1 kommentar:

  1. Inser att jag borde skickat med dig en sån där liten kvinnopotta. en sån man stoppar mellan benen. sjukt smidigt faktiskt. Sara B

    SvaraRadera