Summa sidvisningar

söndag 24 juni 2012

Midsommarkalajs

Midsommar firade vi i utkanten av en liten stad i Ukraina och det blev en fin traditionell svensk (och lite norsk) historia. Hostelet var i en stor villa och vi dukade upp i trädgården utanför med långbord, riktig midsommarstång, sill (som fraktats ända från Sverige i en definitivt bruten kedja av kyla), midsommarkransar för vissa och nubbevisor.
Det var precis som en vanlig svensk midsommar alltså; En hel del genomskinlig dryck, lite klagande grannar, lite svartsjukedrama, en del komplimangsping-pong och sedan eftertankens kranka blekhet dagen efter då en 8 timmars bussdag i bastuvärme lockade den med betongkeps (och även Nikekeps skulle det visa sig). Tack och lov hittade jag ett rör Pringles chips på en bensinmack som jag köpte för en summa motsvarande stadsbudgeten för Norrköping som gjorde att jag överlevde dagen)

Bromance. 
SnyggSara dricker varmt rosévin.
Med midsommarstången i bakgrunden och bakom
vår fina buss. 
Men bortsett från dagen efter - som man ju ofta måste just bortse från när man utvärderar hur lyckad en fest varit- var det en mycket lyckad midsommar. Några 7 sorters blommor att lägga under huvudkudden hittade vi inte så jag tog 7 sorters småsten  istället. Drömde fina grejer.  

7 kommentarer:

  1. Och vilken vacker krans sedan. Är det strålningen som gör blommorna så granna i Ukraina?

    SvaraRadera
  2. Måste säga att ni ser fantastiskt vackra ut i era kransar. Låter som ni hade en riktigt trevlig midsommarfest :-)

    SvaraRadera
  3. Glömde att jag måste skriva under mitt inlägg...
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Fina midsommarflickor!

    Sådär, nu har jag uppdaterat mig på hela Östeuropa-bloggen. Lika underhållande som vanligt, ser fram emot nästa uppdatering.
    Och kommenterat lite här och var har jag också gjort. :)
    Kram på er (hälsa Sara)

    SvaraRadera
  5. Va fina ni ser ut! Hinner ni se nån em fotboll när ni nu är i Ukraina? Lasse

    SvaraRadera
  6. Hur spelas komplimang-ping-pong-om? Är det ungefär som klädpoker? Sara B

    SvaraRadera
  7. Nej inte riktigt Sara. Komplimangpingpong brukar låta så här ungefär: "-Du är så himla bra Thorsten" följt av "Nej, Göran, det är DU som är så bra! Och rolig och snygg". "-Nej, DU är den bästa och resan hade inte varit samma utan dig". Osv. Etc. Inte sällan utförs den i kombination med alkoholhaltiga drycker.

    SvaraRadera