Summa sidvisningar

fredag 6 juli 2012

Hyllningstal till kvinnan


Jag har ju nämnt att det varit lite trångt med årtalsinfo, sightseeing på kommunisttorg med revolutionsmonument och militärhistoria och eftersom det inte är något jag går igång på jättemycket (jo, man FÅR åka den här resan ändå, det sa de när jag bokade!) så har det varit av yttersta vikt att man hittar likasinnade. Det är här Sara kommer in i bilden och jag skulle vilja lyfta fram min stora tacksamhet över att hon är med mig på den här resan och över att ha någon som det är så lätt att resa med.
Saker som jag gillar med henne och som får det att funka utan friktion mellan oss:
1) När jag sitter och tänker att jag verkligen inte har lust att gå upp för ett berg för att se en borglämning så kan jag räkna med att hon känner likadant.
2) Hon hatar statyer och monument vid det här laget. När vi närmar oss ett stort torg så får jag varna och hålla för hennes ögon.
3) När jag föreslår att idag skulle jag bara vilja sitta med en kopp kaffe på ett café och titta på folk istället för att gå guidad rundtur i Poltavas fotspår så blir hon lättad och glad (och kanske lägger till att vi också bör gå till shoppingcentret istället för museet). 
4) Hon är precis som jag sjukt oansvarigt opåläst om resmålen.
5) Hon kan tänka sig att gå ut i den nya storstan vi kommit till just den här dagen, utan karta eller någon som helst guidebok och vara nöjd med att bara ”kolla runt lite” och ganska snart sätta sig och ta en öl på en uteservering istället för att spana in byggnader.
6) Stora torg gör henne inte upphetsad.
7) Hennes blodsockerfall börjar ganska exakt samtidigt som mina så vi vet hur man bäst prioriterar (Dvs alltid MAT först. Icke förhandlingsbart).
8) Vi gillar/inte gillar precis samma personer. Det gör att skvallret flyter smidigt och bra.
9) Hon lever precis som jag efter devisen: Man ska bara göra saker man vill göra och inte saker som man vill ha gjort. Det är en god grundregel som man kommer ganska långt med. 
10) Sist men allra viktigast: Hon snarkar inte.

Så, stort tack till dig Sara! 


Nej, okej då, hon kanske inte är någon IT-wizard direkt.
Här trodde hon tex att hon hittat källan till WiFi (Chisinau, Moldavien).  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar