Summa sidvisningar

söndag 24 juni 2012

When in Ukraina - do styrkelyft

Luftig interiör från 6 bäddssovsal. 
Till skillnad från förra resan i Afrika har det den här gången blivit en hel del släpande på tung packning eftersom vi har bott en del på hostels och det inte alltid är den allra bästa tillgängligheten alltid och på grund av att efterfrågan på Sherpas i östeuropa är betydligt större än tillgången. Jag har en tuff sketafull resväska (a k a min Amerikakoffert) som var rejält full när jag lämnade sjöstan och nu maxad utan att jag köpt till någonting. Lite av ett ständigt mysterium det där. Hur som helst; när vi bodde i Lviv (Ukraina) var hostelet på våning tre (efter att ha gått in genom en port där jag antar att de läskigaste scenerna till filmen Seven spelades in). Lägg till 35 grader varmt och 35 kg packning och du får en svettig Hr-kvinna. Det gnälldes en del i leden generellt med vid en enkel besiktning visade det sig att min packning var i särklass tyngst av allas. Kul ändå att få vinna någon tävling så där bara. Lite stolt.

(Detta påminner mig om när jag en gång i tidernas begynnelse flyttade till Stockholm och vi hade flyttfirma och flyttkillen undrade över en tung låda (retoriskt, vad jag förstår): "-Vad f-n har du i den här? Bly eller?" Och mitt ex svarade: "-Ja." (som till dykarutrustningen alltså, men ändå). 

1 kommentar:

  1. nu är jag tillbaka efter två apoteksveckor - har haft sjukt dåligt med internetuppkoppling i föräldrarnas nya sommarstuga. Men nu ska jag läsa ikapp! sara b

    SvaraRadera