Summa sidvisningar

torsdag 31 maj 2012

Same, same. But very different


Apropå äventyr och det faktum att någon kanske någon gång antytt att det är modigt och äventyrligt att åka med Rosa Bussarna (vilket det verkligen inte är men det är en annan historia). Idag var jag på en föreläsning med den här inspirerande killen som är äventyrare till yrket. Ganska ballt. Kanske t om ballare än att vara HR-chef. Jag har funderat en del på honom idag och kommit fram till en del tänkvärda slutsatser i frågan.
Sammanfattning av skillnaderna mellan mitt och Fredriks liv:

Mina mål för året: 
Bla..bla...Ledarskapsanalys, blabla...employer branding...bluttan, bluttan.. change management...
Konsekvens om jag inte uppnår målen: 
En dålig bonuscheck i december

Hans mål för året: 
Att inte dö
Konsekvens om han inte uppnår målet: 
Inget liv i december

Hans dröm: 
Att någon gång i livet bestiga The Seven Summits
Min dröm: 
Att varje dag i livet få avsmaka The Seven Sorters kakor


En riktigt bra dag, var som helst
.
En ganska dålig dag på jobbet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar