Summa sidvisningar

söndag 13 maj 2012

Skrattar bäst som skrattar sist....

Kunskap är makt. Lite så tänker jag. 
Efter övertalning av mitt resesällskap Sara, kom vi (läs: hon) fram till att det föll på min lott att köpa den obligatoriska LonelyPlanetguiden, vilket jag gjorde i dag. Planen (läs: hennes plan) är sedan att jag ska läsa och lära mig allt om samtliga länder i hela Östeuropa utantill och återberätta för henne i lagom doser och med fokus på det viktigaste. Kanske i Powerpoint och Excel, men det fick jag välja själv. Sedan tror hon att hon ska kunna sitta och briljera och imponera på våra medresenärer och lokalbefolkningen och få asmycket kompisar och killar och sånt. Hur nedrigt och utnyttjande är inte det liksom?

Så min plan är att jag ska hitta på lite saker som inte är riktigt sanna och lära henne.
När vi anländer till Moldavien ska jag sufflera åt henne att ropa så alla hör: "-Visste ni att man istället för vanliga mynt och sedlar i det här landet använder virvelmarsvin som betalningsmedel?". I Albanien ska hon få berätta för den andäktiga gruppen om hur det gick till när Papa Dee genom ett missförstånd under en kort period på 90-talet regerade i landet. Och redan vid gränskontrollen i Lettland ska hon för tulltjänstemännen få dra lite skojiga skämt om Sovjetockupationstiden med särskilt fokus på KGB-metoder, som jag skissat på under en tid.

Kommer att bli festligt värre. 

2 kommentarer:

  1. Virvelmarsvin.... Jag knäcker mig.
    Så fruktansvärt roligt.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag kommer att göra succé, längtar!

    SvaraRadera