Summa sidvisningar

söndag 27 maj 2012

Sanitetsarbetare Söderberg anmäler sig

Ni som läst min förra blogg vet att just det här med hygien och dess motsats är lite av ett favoritämne för mig. Det som är äckligt är helt enkelt lite roligare att skriva om än det som...tja... inte är det. På temat blev vi utsatta för ytterligare ett litet hygienövergrepp precis när vi skulle lämna Tivedencampingen i morse. Vi står och kallhänger helt lojt och tonårsaktigt och väntar på att någon annan ska ordna till bussarna precis bredvid ett ställe där det fanns vattenkranar (som spolade direkt ner på marken) och som används till båda att diska bunkar, spotta ut tandkräm och troligtvis också...eh..."harkla sig" ordentligt på.

Vi har alla hjälpts åt tidigare att plocka skräp och svabba golv (eller ja, i teorin i alla fall) men nu kommer ägaren till campingen fram till mig och Iris och liksom i förbigående säger: "-Skulle ni kunna ta och plocka upp där borta och göra rent på marken där". Jag tittade klentroget på högen av snusk och matavfall och undrar om han menar allvar. "-Ja, här har ni en påse ni kan lägga allt i. Ja, det ni plockar upp med händerna alltså".  Eh...what? -Något annat du vill att jag ska göra medan jag ändå håller på att fixa till din camping? Ett stopp i toaletten kanske? Ett råttbo som behöver rökas ut? Någon mumifierad gråsparv ni hittat i skorstenen som behöver begravas? Absolut, jajemensan, jag står i giv akt!
Iris plockade pliktskyldigt några ludna gurkbitar och jag försökte lägga ner resterna av någons halsslem i påsen, men gav upp ganska snabbt. Det är jättesvårt.
Det står inte någonting om detta obligatorium i deras reklambroschyr för campingen, noterade jag intresserat.Kanske borde det ändå ha redovisats under rubriken Relevant Information, tänker jag.

Det här inlägget var så osmakligt att jag lägger in fräsch
sommarbild på Sara och Iris här i stället som kompensation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar